fredag 24 maj 2013

Hemmadag med Wilma = GF cupcakes

Sådär, flickorna är (nästan) i säng, Pontus har gått på fest och jag har några minuter för mig själv innan jag stupar. De senaste nätterna har varit något jobbiga. Tilde och Wilma har båda en period då de kommer in till oss på natten, vilket i och för sig inte är något nytt. Dock har de börjat att vakna strax efter kl 5 på morgonen! Det är absolut nytt och verkligen oönskat!! Jag är inte riktigt människa så tidigt och går runt som en zombie hela dagen med tungt huvud och slöa tankar.
Cool flicka på väg hem från förskolan.
Även om jag visste att jag skulle vara hemma med Wilma idag så var det ändå otroligt segt att få benen över sängkanten kvart över fem i morse. Tilde hade då redan i ca 5 minuter högt konstaterat att hon ville gå upp i tron att vi skulle vilja göra det samma. Ha! Vi försökte med samma taktik, genom att inte svara så trodde vi att hon skulle komma till ro en liten stund till. Ha! Ha! Vi förlorade. Såklart.

Dagens mumsiga efterrätt!
Sedan Pontus fått sin celiaki-diagnos har jag inte riktigt haft lust att baka speciellt mycket. Men tydligen var det något med denna hemmadag som lockade mig att titta igenom Nicole Hunns "Gluten-free on a shoestring", en kokbok vi införskaffat för att få inspiration till vardagsmiddagar. Det var nog faktiskt mer en kokbok i min (söta) smak med många olika kakrecept och instruktioner hur man ska göra cheesecake och andra amerikanska läckerheter. Allt glutenfritt! Idag lockade vanilj-cupcakes med chokladtopping, och vad kan egentligen vara mer passande att göra inomhus en regnig dag? Toppingen var i lösaste laget med smaken var riktigt god. Flickorna älskade dem och det är inte helt omöjligt att de blir en kommande klassiker. Men först måste lite fler recept provas. Vilken tur att det ska bli en regnig helg ;O)

Kladdig, jag?!

1 kommentar:

  1. Kl 5 är verkligen inte okej. Viggo vaknar kl 6 och det tycker jag är tidigt. Hoppas det går över snart.
    Ett tag använde vi en "stanna i sängen klocka/lampa" till Amanda när hon hade ovanan att vakna ruggigt tidigt. Fungerade jätte bra för oss.

    Denna använde vi, men finns nog många olika varianter.
    http://gro.co.uk/gro-clock

    Cupcakes ser fantastiska ut. Mums.....

    Hoppas det löser sig snart.

    Kram

    Erika

    SvaraRadera