måndag 22 oktober 2012

Hektiskt, hektiskt!

Det har varit galet hektiskt här den senaste tiden. Jag har inte haft många minuter över sedan jag började jobba den tredje oktober, och skulle jag haft några minuter över så har jag inte märkt av dem för jag har varit för trött!

Tilde i full fart!
Som alla vet så är det jobbigt att börja på ett nytt jobb. För mig har det varit ganska speciellt och alla som läst föregående inlägg vet att jag drog mitt hår inför jobbstarten för att komma tillrätta med skatteformulär som skulle vara ifyllda innan jag började. Nu, ett par-tre veckor in i anställningen, så har jag hunnit med ännu mer härlig byråkrati. Jag har varit på tre "orientations", tagit tre webb-kurser med tillhörande frågeformulär samt har tre nya e-mailadresser att kolla + en uppsjö av nya användarkonton/login, där vissa inte fungerar alls. Jag har dessutom försökt att sätta mig in i ett nytt område där jag förstår innebörden av kanske hälften av orden och har inte en aning om resten.
På dessa tre veckor har jag även hunnit med att vara hemma med en sjuk Wilma en halv dag (Pontus tog andra halvan) samt varit hemma själv ett par dagar med feber. Som grädde på moset så var Pontus borta på en retreat i helgen (fre-sön) och jag råkade vara ensam med flickorna en av deras värsta nätter på lång tid (jag vaknade varannan timme natten igenom av antingen Tilde eller Wilmas gråt).

Wilma undersöker.
Låt mig sammanfatta mitt liv i ett ord just nu: TRÖTT!

Nyinköpt regnjacka med sydväst. Vilken
tur att det var Elmo på!
Tilde har tyvärr haft en jobbig period hon också och har ju varit sååå ledsen när jag lämnat henne på morgonen. Hon hade helst av allt velat vara hemma hela dagarna, precis som vi varit ganska länge nu. Jag kände att jag inte kunde stimulera henne riktigt och trodde att hon skulle stormtrivas på en förskola igen. Men, effekten blev ju tyvärr tvärt om. Det är inte förrän nu hon har börjat acceptera lämningarna utan gråt och som vi hittar henne i full aktivitet när vi kommer och hämtar. Häromdagen sa hon "du jobba, jag vara hemma med Pappa". Vilken härlig liten problemlösare vi har!

Nu är det dags för mig att sluta för idag. Vi har precis fått nya gäster, Charlotte och Oscar, och vi pratar redan så mycket att jag knappt kan koncentrera mig på inlägget :O))

Mer info kommer så snart jag har lite tid över igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar