söndag 24 juni 2012

Midsommarhetta

Wilma leker i sanden på Ford Playground.
Puh! Det har varit varmt här den senaste tiden! Onsdag till fredag hade vi 30-35 grader och nu i helgen så var det ca 25-29 grader. Jag är verkligen jätteglad för att vi luftkonditionering i lägenheten, det gör att man kan komma ifrån den klibbiga hettan utomhus en stund och börja känna sig som människa igen :O)

I Sverige har jag aldrig sett sprinklers på lekplatser men här behövs det och används det verkligen. Onsdag, torsdag och fredag så besökte vi tre olika lekplatser i Brookline. Den första var en vanlig lekplats där vi varit många gånger förut, Ford Playground i Emerson Garden. Bredvid lekplatsen, som är en trevlig lekplats med gungor, sandlåda och rutschkanor såklart, finns en grund cementcirkel där vattnet sprutar från sidorna och rinner ner i mitten. Vi mötte Pontus kollegas fru och deras son där och hade ett par trevliga timmar tillsammans. Först lite lek i sanden och sedan upp i vattnet. Tilde ville verkligen inte gå därifrån och jag hade faktiskt gärna också badat lite om jag hade kunnat. Ford ligger ganska nära och det tar ca 10 minuter att gå dit :O)

Vattenplattan på Soule playground är fylld med barn!
Det blev lekplatsen i Larz Anderson park i torsdags. Det hade kunnat vara gångavstånd (ca 45 minuters promenad) men det är en stor väg man går på utan trottoar så det är inget jag vill prova.
Det var en riktigt stor lekplats som nästan helt är överskuggad av stora träd! Superhärligt!! Det var verkligen skönt att sitta på en filt under träden och se barnen springa och leka medan en bris då och då gav lite svalka. Med några sprinklers därtill så hade det varit en perfekt sommarlekplats men så är nu inte fallet. Och lekplatsen är verkligen bra på sommaren i alla fall!!

Jippie! Pappa är hemma!!
Sist men absolut inte minst var Soule Playground i fredags. Jag körde dit och tänkte parkera på parkeringsplatsen som fanns precis bredvid. Trodde jag! Nu råkade det vara avslutning för en förskola på området och man var tvungen att parkera på gatorna runt omkring istället. Suck! Wilma börjar bli lite större nu och är tung och lite otymplig att bära i sitt babyskydd. Och jag som hade hållit i vagnen och ställt den innanför dörren när vi gick, typiskt! Men vad gör man inte för att komma till en stor vattenpark en het sommardag? Själva lekplatsen var jättetrevlig med två separata områden, en för lite mindre barn (2-5 år) samt en för lite större barn (5-12 år). I anslutning med den större lekplatsen så fanns en "badplatta" där vatten sprutade från olika håll, uppifrån, underifrån och från sidan. En så varm dag som i fredags så kryllade det av föräldrar och barn. Till och från så hade jag faktiskt lite svårt att hålla reda på både Tilde och Wilma, för att inte tala om att det var varmt att bära runt på den lilla! Leken avslutades i tårar när Tilde inte fick hoppa i en hoppborg förskolan hyrt till sin avslutning. Det är svårt att förstå att man inte kan göra allt man så gärna vill när man är 2,5 år.

Picknick i det gröna.
Midsommar firade vi i lördags hos en tjej jag träffat via SWEA Boston. Det blev en trevlig tillställning med sill, potatis, köttbullar och andra läckerheter. Snaps fanns för dem som ville ha och jag hade tagit med lokala jordgubbar till efterrätt. Verkligen mumsigt!! Midsommarfirandet avslutades med en 50 minuters försening på väg hem (en resa som normalt tar ca 50 min) och en Pontus som väntade!!


Efter en härlig dag med Pontus hemma och lunch i gröngräset så väntar nu sängen i ett luftkonditionerat rum. I morgon kommer Jennifer och det ska bli sååå kul att få sällskap här!! Mer om det i nästa inlägg. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar